torsdag den 19. juli 2012

Mini marengs/kyskager

Så fik jeg igen lavet de lækre kyskager. En god anbefaling er at finde ud af at man har lyst til dem i GOD tid! For da jeg først fik lyst blev tiden endnu længere da jeg skulle vente på at de blev færdige ;) Det føltes næsten som en evighed! Havde googlet lidt opskrifter og det var næsten det samme alle steder.

Marengs, Kyskager ca 2 bageplader små;

4 æggehvider
200 gram sukker

Pisk æggehviderne stive. Kom sukkeret i, lidt for lidt. Og pisk det til en stiv og glat masse.

Jeg farvede dem med pastafarve i forskellige portioner og sprøjtede dem ud på bagepladen med min sprøjtepose. Man kan også lave dem som små fuglereder og komme is eller creme i. :) 



De blev spist lynhurtigt!! Jeg spiste vist en god del af dem :P Og vores gæster hapsede dem nærmest før de kom på bordet... Min kæreste som ellers ikke er vild med sådan noget måtte også lige komme med et par rosende ord for dem ;)

1 kommentar:

A + K = ♥ sagde ...

Ej, hvor er de fine - er helt vild med at farverne skriger lidt, frem for den mere blege udgave, der findes i supermarkedet.
Og så smager de med garanti en hel del bedre (:

- Anne