lørdag den 27. august 2011

Kødboller i tomat, med spaghetti

Mmh.. Det her er en rigtig lækker ret. Jeg så den på tv engang og forsøgte at lave det som jeg synes :)
Har kogt spaghetti (alt efter hvor mange personer vi er). Kødbollerne har jeg lavet ved at bruge oksekød, basilikum (frisk), salt og peber, en smule rasp og en sjat mælk. Det hele er sådan målt efter øjet ;) Steger de små kødboller på panden, og laver herefter en tomatsauce af hakkede tomater, basilikum, tomatpure og blandede krydderier. Man kan også sagtens bruge en købt tomatsauce. Det fungere fint :) Kommer kødboller over i saucen, så de lige giver lidt smag. Og kommer derefter det hele i et fad, over spaghettien. Til sidst kommer jeg lidt frisk mozerella over og ind i ovnen i 10 min ca. Vupti, nem og billig mad..


4 kommentarer:

KGaardsted sagde ...

Mmh, lækkert! :) Det må vi prøve en dag!

Annesette sagde ...

Ja, det smager bare virkelig godt :D Hvis man får krydret kødboller godt, så det ikke bare er en "kødklump" :P

Pille sagde ...

Mm, det tror jeg da også jeg vil prøve en dag :-)

Annesette sagde ...

Det smager rigtig godt :D Manden min kommer dog altid ketchup på! iih.. MÆND!